13 Mart 2013 Çarşamba

Ispanaklı Pesto


Ispanakla farklı bir şey yapmak  istediğimde aklıma geldi bu tarif. Pek tarife de gerek yok aslında. Yapımı oldukça kolay. Pesto Latince de ezmek kelimesinden türemiş klasik İtalyan soslarından biri. Ve aslı fesleğen,sarımsak,tuz,çam fıstığı,parmesan ve bol zeytinyağından oluşuyor. Ispanaklısının uzun bir süre lezzetinden şüphe ettim.  Rengi ve aroması çok güzel ve birçok şeye de çok yakışıyor. Makarna için harika bir sos. Ekmek üstüne de sürülebilir. İstenirse bozdolabı poşetlerine yerleştirilip deepfrize de atılabilir. Yalnız buzluğa atılacaksa peynir konulmadan atılmalı. Daha sonra kullanılacağı zaman çözdürüp içine peyniri karıştırıldıktan sonra tüketilebilir. Yazın fesleğenin bol olduğu zaman mutlaka fesleğenlisi yapılmalı. Zeytinyağ miktarı isteğinize bağlı. Ben ekmek üstüne süreceğim zaman yağını az kullanıyorum. Tavuğun üzerine de sürülerek farklı bir lezzet oluşturulabilir. Ona da çok yakışıyor. 
Dediğim gibi yapması çok kolay ama yine de ölçüler şöyle...

MALZEMELER

80 gr zeytinyağ ( siz kıvamına göre istediğiniz gibi miktarı ayarlayabilirsiniz)
100 gr ıspanak
30 gr tuzlu peynir( eski kaşar,tulum gibi)
30 gr ceviz içi veya dolmalık fıstık 
tuz,karabiber

Ispanağı yıkayın ve suyunu sıkın. Peyniri mutfak robotunda ufalayın. Ceviz,ıspanak ve zeytinyağını ekleyip ince püre haline getirin. Tuzu ve biberi ekleyin. 






Bu aralar haftada en az iki kez balık yemeye çalışıyoruz. Sık sık olunca balığı farklı soslarla pişirmeyi denemeye başladım. Zeytinyağında piyazlık doğranmış soğan ve sarımsakları soteledikten sonra bir miktar domates püresi ekleyip bu sosun üzerine balıkları bütün halinde yerleştirip üzerlerine birer kekik dalı ile tencerenin kapağını kapatıp orta ateşte pişiriyordum. Hem mutfak çok fazla balık kokmuyor hem de yemeğin suyu ve balık çok lezzetli oluyordu. Ama bir yemek ne kadar lezzetli olursa olsun bir süre sonra farklı şeyler denemek istiyorsunuz. 
Aşağıdaki balık da benim bu farklılık arayışım sırasında çıktı. Bu kez balıkçıya levrek fileto yaptırdım ve filetonun yarısını derisi alta gelecek şekilde fırın kabına koyduktan sonra üzerine ıspanaklı pestodan kaşıkla paylaştırdım. 







Balığın diğer kısmını da üzerine kapattım. 




Fırın kabının içine ince dilimlenmiş limonları dizdim ve balıkları üzerine yerleştirdim. 





Balıkların üstüne birer dal kekik,deniz tuzu ve karabiber. 





Fırına vermeden önce balıkların üzerini yağlı kağıtla örttüm ki içi iyice pişerken üzeri çok fazla kızarmasın. Isınmış 200 derecelik fırında bir süre pişirdim. Ve daha sonra yağlı kağıdı alarak balığın üstünün kızarması için bir süre daha pişirmeye devam ettim. 
Balıklar fırındayken az önce bahsettiğim domates sosu hazırladım ve servis edeceğim tabağa bir kaşıkla bir miktar yaydım. 





Ve fırından çıkan balıklar domates sosun üzerinde servis edildi. Balığın kendi suyu ve pesto nedeni ile balığı pişirirken hiç sıvı eklemedim. Kendi suyuyla pişti. Balığı tabağa aldıktan sonra da kabın dibinde ki balığın suyundan üzerine gezdirdim.  





Her çatalda alttaki soğan,sarımsak ve domatesin lezzeti ile limon kokusunu içine almış balık eti ve arada da ıspanağın,peynirin lezzeti ile zeytinyağın kokusu damakta hoş bir tat bırakıyordu. 

    Sizinde sofranızdan bereket ve ağzınızın tadı hiç eksilmesin. 




13 yorum:

  1. ayyy balıkların çok güzel olmuş...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor balık,
    ıspanaklı pesto...denemeye değer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Balığı seviyorsan mutlaka denemelisin bence.

      Sil
  3. Benim gibi bi balık delisinin dayanamayacağı görüntüler bunlar..
    Nefisssssss görünüyor nefissss:)
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  4. Harika bir tarif olmuş. Balıktan öte bir şey. Pesto sosu ben de her yerde kullanıyorum. Somon balığında yapmıştım, harika olmuştu. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız somon balığına da hoş bir lezzet katıyor. Teşekkür ederim.

      Sil
  5. mmm ellerine sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  6. Tam benlik olmuş.Okurken bile ağzım sulandı,ellerine sağlık canım.
    Ispanaklı pesto sosu ilk fırsatta yapıcam,bayıldım.Tabii ardından da balıkla birleştiricem:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balığı farklı malzemelere kombinlemek için iyi bir seçenek ispanak. Seversen denemelisin canım.

      Sil
  7. canıııım,çok lezzetli ,pestoyu şimdi olsa ne güzel yerdim ........ellerine sağılık,neşeli hafta dilerim.
    doğal deterjan için buraya bak : http://ferkay.blogspot.com/2013/03/dogal-bulasik-makinesi-deterjani.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Postun çok ilgimi çekmişti. Verdigin adrese hemen bakıyorum canım. Teşekkür ederim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...