22 Mart 2012 Perşembe

Pizza


Birkaç gündür ortada yoktum ama hiç boş durmadım. Aslında o kadar yoğundum ve yorgundum ki içimden birşeyler yapmak gelmedi. Neyse bugün itibari ile mutfağımdayım. Yarın tatlı cuma. Ama önce bugün size bir pizza tarifi vermek istiyorum. Ben pizzayı ince ve biraz kıtır severim. Bu tarif de işte benim damak tadıma göre. Kalın kalın hamurlar,üzerinde mikroskopla aranan malzemeler yok. Mis gibi taze mis gibi el yapımı.


3 su bardağı un
1 yemek kaşığı irmik( Ben ekledim)
bir tutam tuz
bir tutam şeker
1 çay kaşığı maya
1 su bardağı süt (su yerine kullandım)
1 yemek kaşığı zeytinyağ

Tüm malzeme yoğurulup, ele yapışmayan bir hamur yapılır ve üzeri kapalı olarak ılık bir yerde 1 saat dinlendirilir. Hamur tezgaha alınıp küçük yuvarlaklar veya tek bir büyük yuvarlak halinde ince açılır. Ben üzerine bol zeytinyağ ve kekik serpip daha sonra yazdan hazırladığım çok az biber salçası ve domates püresi ile lezzetlendiririm. Daha sonra istenilen malzemeler üzerine yerleştirilerek 230 derece fırında üzeri hafif kızarana kadar yaklaşık 10 dakika pişirilir. Çıkarılıp peynir serpildikten sonra fırını kapatıp 2-3 dakika peynir eriyene kadar beklenir. Dilimlenerek sıcak servis yapılır.
 Afiyet olsun.







Tarif ; Aydan Ustkanat Yap+Ye=Mutlu Ol

2 yorum:

  1. ah bunu annemde yapıyor ve bayılıyorum. hatta kahvaltı günümde yapmıştım da birşey kalmamıştı:)

    YanıtlaSil
  2. Bir dilim ev yapımı pizza. Gerçekten neli yaparsan yap her şekilde güzel oluyor canım.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...