2 Mart 2012 Cuma

mis kokulu çörek


İlk tarif bir İngiliz çöreği olan Scone. Tarif yine Aydan Üstkanat ın Yap+Ye=Mutlu Ol kitabından. İngiltere de bu çöreklerin farklı çeşitleri yapılsada genelde krema,kaymak ve çilek reçeli ile servis edilmesi. Ben bunların yanında tam yağlı güzel bir beyaz peynir yada krem peynirle de yakışacağını düşünüyorum. Ne tatlı ne de tuzlu olduğu için birçok şekilde servis edilebilir. Ben malzemelerde ve uygulamada biraz değişiklikler yaptım ve orjinal tarifin altına kendi uygulamamı da açıkladım. 










3 su bardağı un
1 su bardağı süt
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı tereyağ(oda sıcaklığında)
2 yemek kaşığı krema
1 paket kabartma tozu
yarım çay kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı pudra şekeri
çeyrek çay kaşığı tuz

Kuru malzemeyi bir kapta karıştırın,ortasını açıp içine süt ve yumurtayı kırın. Yavaş yavaş yumuşak bir hamur kıvamına gelene dek yoğurun. Hamura yuvarlak şekil verip 15 dk üzeri kapalı dinlendirin.
Tezgaha alıp merdaneyle iki parmak kalınlığında kalın olarak açıp yuvarlak kalıplarla daireler kesin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. 200 derecede üzeri pembeleşene kadar pişirin. Soğuyan scone ların yanında isterseniz krema ve çilek reçeli ile servis yapın.  

Not: Tarifte belirtilen un miktarı az geldi ve yaklaşık 1 su bardağı daha un ekledim. Ben hamuru tüm malzemeleri önce sıvılar daha sonra katılar olacak şekilde ekmek yapma makinesinde hamur yoğurma programında yaptım. Bardakla kesmek çok zor oldu ve yuvarlak kalıp kullandım. Merdane ile açmaya gerek kalmadı. Hamurun kalın açılması gerektiği için elle üstten yaydırmak daha kolaydı. Ayrıca ben fırını 180 dereceye düşürdüm ve yaklaşık 15 dakikada scone lar kızarmıştı. Tabii bu fırınınızın özelliğine bağlıdır.










2 yorum:

  1. Hayırlı olsun canım blogun :)
    Tariflerin,resimlerin çok güzeller..
    Nice nice paylaşımların olsun inşAllah..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Umut Sepeti. Senin sitenden öğreneceğim çok şey var. Hoşgeldin.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...