6 Temmuz 2012 Cuma

Limonata ve Zencefilli Kurabiye


Akşam üstü için hazırladığım buz gibi limonata ve Zencefilli Kurabiye yorgunluk ve sıcağın üzerine çok iyi geldi. Limonata yazın çok sevdiğim bir içecektir. Yapması da zor değil. 
Limonların kabuklarını rendenin iri kısmı ile rendeleyip sularını sıkıyorsunuz. Limon kabuğu rendesi,damak tadınıza istenilen miktarda toz şeker ve nane yaprakları geniş bir kabın içerisinde elle ovalanır. Bu sayede aromalar birbirine geçer. Yaklaşık 5 dakika malzemeleri iyice harmanladıktan sonra yavaş yavaş içine su eklenir. İçinde ki şeker eriyene kadar kaşıkla karıştırın. Servis etmeden önce tadın ve gerekli görürseniz şeker ve su ilavesi yapın. Geniş bir kabın üzerine süzgeç koyun ve süzgecin içerisine yerleştirdiğiniz tülbente limonatayı yavaş yavaş dökerek süzün. Bu sayede nane,limon kabuğu  parçaları ağza gelmez. Soğuk servis yapın. Ben servis yapacağım bardakların ağız genişliği kadar büyük bir tabağa veya kaseye limon suyu başka bir kaseye de toz şeker koydum. Bardağın ağız kısmını önce limon suyuna batırıp ıslattım ve ardından toz şekere batırıp servis yaptım. Böyle bir sunumu bal+toz şeker veya su+toz şeker şeklinde de yapabilirsiniz.  



Limonatanın yanında atıştırmalık olarak Zencefilli kurabiye yaptım. Zencefilli kurabiye hani şu bazı cafe lerde veya restorantlar da kahvenin,çayın yanına birer tane çerez gibi minik şeyler. Bazen sadece  o kurabiyelerden yemek için gidiyorum oralara. Ama sevgili teatime dan bu tarifi öğrendiğimden beri artık kendim yapıyorum. Yapması çok kolay,yemesi çok kolay. Beni zorlayan tek yeri minik minik kalpleri çıkartmak. Sonra onları alıp tek tek tepsiye dizmek. Ama inanın değer. Yerken ben kendimi durduramıyorum. Yaprak sarması gibi. Çerez gibi yeniyor. Kahveye gelen misafirlere ikram etmek için de güzel. Kahve tabağına yerleştirilmiş bir adet zencefilli kurabiye konuklarınız için hoş bir sürpriz olacaktır. Hamurunu hazırlayıp veya şekil verip pişirdikten sonra da kilitli poşetlerle buzluğa atabilirsiniz. 


 Gerekli Malzeme
100 gr. tam buğday unu
200 gr. beyaz un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
2 tatlı kaşığı zencefil tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
3 daet karanfilin tozu
vanilyanın özü 
1 tutam tuz
100 gr. tereyağ
100 gr. şeker
1 yumurta
İsterseniz üzeri için çikolata

Yapılışı
Unları, baharatları ve tuzu karıştırın.Ayrı bir kapta oda sıcaklığındaki tereyağını şekerle çırpın. Yumurtayı ekleyin.Baharatlı unla bir araya getirip yumuşak bir hamur elde edin. Streç folyoya sarın ve en az 2 saat buzdolabında dinlendirin.Hamuru ince açın, şekilli kalıplarla kesin.180 C’ye ısıtılmış fırında 10-12 dakika pişirin.Kurabiyeler soğuduktan üzerini erimiş çikolata ile süsleyebilirsiniz. Kurabiyelerin gevrek olması için mümkün olduğu kadar ince açmalısınız. Yoksa yumuşak olur. 
Afiyet olsun. 



15 yorum:

  1. yazın en sevdiğim içecek limonatadır...
    hele bir de ev yapımıysa ...
    kurabiyeylede süper olur....

    ellerine sağlık tatlım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. YAZIN VAZ GEÇİLMEZİ LİMONATA HARİKA ..
    ELLERİNE SAĞLIK KURABİYELER VE TAHILLI TUZLULAR MÜKEMMEL..

    YanıtlaSil
  3. kurabişler çok güzel görünüyor:))

    YanıtlaSil
  4. evde limonata yapmak şu anda zengin içeceği sınıfa giriyoru(bizde limon 3 katı pahalaştı),lezzetine de doyum olmuyoru,eh yanına da kurabiye,zencefilli oldummu ...ellerine sağılık,nefis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin bizim Cuma gunu pazarda da fiyati artmisti. Artik daha seyrek yapariz limonatayi.

      Sil
  5. Limonataya bayılırımm, zencefilli kurabiyeye de. Ben de Cafe Nohut'dan bir tarif almıştım, nefis oldu. Onu yapıyorum sık sık. Canım acayip limonata çekti Lilacım yaa :)))Kurabiye de çekti işin kötüsü :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalin olsaydik yapar getirirdim. Limonata ile zencefilli kurabiye birlikte iyi bir ikili oldular

      Sil
  6. ımmmm süper ikili sabah mabah demem afiyetle yerim hani :)
    ellerine sağlık tatlım :)

    YanıtlaSil
  7. This is my first time pay a quick visit at here and i am actually impressed to read all at alone place.
    Feel free to visit my webpage echelon

    YanıtlaSil
  8. This piece of writing will help the internet visitors for creating new blog or even
    a blog from start to end.
    Also see my webpage - santa monica apartment

    YanıtlaSil
  9. Enid Blyton'ın çocuk macera kitapları serilerindeki Gizli Yediler ve Afacan Beşler'in çete toplantılarının baş mönüsüydü limonata ve zencefilli kurabiye. Bütün seriyi okumuştum çocukken, kim bilir kaç kere o kitapları okurken mutfağa girip limonata yapmışımdır canım isteyip. (O yaşta fırın kullanma ehliyetim olmadığından zencefilli kurabiyelere yutkunurdum sadece :) . Sizin yazınızı görünce direk aklıma o günler geldi. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...