22 Mayıs 2012 Salı

Boyadım,kestim,yapıştırdım


Bu kutular yıllar önce Hepsiburada dan aldığım bitki sabunlarının kutusuydu. Sabunlar çok güzeldi,kutunun içinde olması ayrıca güzeldi. O zamandan beri kutuları değişik amaçlar için kullandım. Ama tam yerlerini bulamadılar. Boyamak da hep ,aklımın bir yerindeydi. Kısmet bugüneymiş. İlk iş içine ne koyulacağına karar vermekti Sonra da ona uygun peçeteler seçtim. Kutu ham ahşaptı. Önce alttan ahşabın kendi renginin de yansıması için beyaz boya ile sadece bir kat boyadım.   



Süslemede Tepe Home da bulduğum kek,pasta,çay desenli peçeteyi kullanmaya karar verdim. Resimlerin etrafından dikkatlice kesip üç kat olan peçetenin iki beyaz katını nazikçe çıkarıp renkli kısmı ayırdım. Kutu üzerinde resimlerin yerlerini planlayıp, yapıştırmayı istediğim yere ince bir kat sulandırılmış beyaz tutkalı sürdüm. Peçeteyi yavaşça bir uçtan başlayarak yapıştırıp bir kat da üstten fırça ile tutkal sürdüm. Kuruyunca tutkal şeffaflaşıyor ve belli olmuyor. 



Kuruduktan sonra vernik ile bir kat boyanarak boyanın kalıcı olması sağlanıyor. Ben bu kutuyu kabartma tozları ve maya paketlerini muhafaza etmek için kullanmayı planladım. Zira hamur işi bizde sık yapıldığı için elimin altında olmasını, dolapta kolayca bulabilmeyi istiyorum. Çoğu zaman bu paketler dolapta bir şeylerin arkasına düşüyor,açık paketler fark edilmeyip yeni paket açılıyor. Bazen de bittiğini fark edemiyorum.  Bu şekilde en azından ne kadar kaldığını daha rahat görebilirim. 



Diğer kutu da beyaza boyandı ve beklemede. Görev yerine karar vermeye çalışıyorum. Ona göre bir süsleme yapılacak çünkü. Şu aralar favorim kuşlu peçetelerim . Belki diğer kutuyu da kuşlarla süslerim. 








21 yorum:

  1. Çok güzel olmuş, canım nasıl birşeyler boyamak istedi anlatamam. Ama daha önce hiç peçete falan kesip yapıştırmışlığım yok, nedense ürkütüyor beni.
    Kuşlu versiyonunu da merakla bekleyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım.Peçete kullanmak daha görsel olarak daha güzel oluyor çünkü ince olması nedeni ile fonla bütünleşiyor. Tek zor kısmı yapıştırırken dikkatli olmak gerek. Çünkü çok ince olduğu için esniyor. Deneyerek pratik kazanıyorsun. Ama çok zevkli.

    YanıtlaSil
  3. Cok beğendim ,ellerine saglık ,iyi günlerde kullan:) lilacigim...

    YanıtlaSil
  4. canım harika olmuş ellerine sağlık....
    bu arda blogumda çatallardan kaç tane çıktığını sormuşsunuz....
    canım 20 civarında çıkıyor...
    boyuttan boyuta da değişebilir tabi...
    afiyet olsun...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar çabuk cevap verdiğin için teşekkür ederim. Akşama yapmaya başlıyorum.

      Sil
  5. Eline sağlık çok hoş olmuş. Ben de o kuşlu peçeteyi çok seviyorum. Saksıya yapıştırdım bende :)

    YanıtlaSil
  6. emeğine sağlık çok güzel olmuş,çok beğendim..

    YanıtlaSil
  7. canim muhtesem olmus ellerine saglik bayildim bayildim,sevgiyle kal ikinciyi ben istiyoruuuuuuum:)))))

    YanıtlaSil
  8. Canım çok güzel olmuş ellerine sağlık.Diğer kutuyu banyoda toka kutusu yada yatak odasında yüzük kutusu yapabilirsin bence :) sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Benim evde de böyle ham ahşaptan objeler var, ama sizin bu kutunuzun yapılışını takip ettim de beni aşıyor gibi. :) Ellerinize sağlık, harika olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Aslında zor değil sadece biraz yapıştırırken dikkatli olmak gerekiyor.

      Sil
  10. ellerıne saglık nekadar guzel olmuslarrr..ınanılmaz emek..ben yapamazdım

    YanıtlaSil
  11. iadei ziyarete geldim..
    ellerinize sağlık çok güzeller..
    tanıştığıma memnun oldum
    tekrar pasta yemeye beklerim
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz.Beğenmenize sevindim. Mutlaka gelirim.

      Sil
  12. bayıldım, ne tatlı bir kutu olmuş öyle, eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  13. Sonuç mükemmel olmuş
    Bayıldım gerçekten
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. süper, harika, çok da şık.. ellerine sağlık... hayırlı kandiller...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...