16 Mayıs 2012 Çarşamba

Atıştırmalık ve İlk Kiraz



KREP İÇİN

1,5 su bardağı un
1 su bardağı süt
1 yumurta
1 çay kaşığı pudra şekeri
1 yemek kaşığı zeytinyağ
Bir tutam tuz

İÇİ İÇİN 

2 patates
3 diş sarımsak
1/2 çay bardağı kaşar peyniri
kekik,maydanoz,tuz
mercan köşk,biberiye

Patatesleri haşlayıp rendeleyin. Kıyılmış sarımsak ve baharatları ekleyin.
Krep için tüm malzemeleri iyice karıştırın. Yapışmaz yüzeyli bir tavada çok az zeytinyağ ile küçük bir kepçe hamur karışımından döküp eşit dağılması için tavayı hafifçe sallayın. Hamurun üzeri göz göz olana dek pişirin ve arkasını çevirin. Tüm hamuru aynı şekilde pişirin.
Patates ve taze otlu iç harcı kreplerin üzerine paylaştırın. Kreplerin karşılıklı iki ucunu harcın üzerine kapatın. Taze otlarla süsleyip sıcak servis yapın.
Afiyet olsun.



Yapmayı düşündüğüm bir proje için ağaç dalına ihtiyacım vardı. O nedenle akşam saatlerinde bizim bahçeye doğru yollandım. Gözüm bizim emektar kirazın kurumuş dallarında gezindi. O kadar yaşlı ve bakımsız ki ....Yıllar boyunca sahipleri bahçe ile ilgilenmemiş, yani bizden değil. Arada bazı dalları kurumuştu. Kafamdakine en uygun dalı bulabilmek ve ağaca zarar vermemek için uzun zaman harcadım. Ben işimi görebilecek türde olanları kırıp alırken gözüm yaprakların arasındaki kirazlara takıldı. Olmamıştır diye düşündüm. Zira haftasonu ilk gördüğümde Aaaaaaa kirazlar olmuş diyerek atlamış ve bir kaç saniyede üç beş kiraz yemiştim. Meğerse daha olgunlaşması gerekiyormuş çünkü tadı erik gibiydi. Bu kez o nedenle temkinliydim. Önce en kırmızısından bir tane seçtim. Mmmmmm tatlı. Sonra bir tane daha ??????? Bir tane,bir tane daha. Evet olmuşlar. Bu arada bir avuç toplamışım hala da toplamaya devam ediyorum. Üzerimdeki hırkanın ucunu kaldırarak doldurabildiğim kadar doldurdum. O anda kendimi çocuk gibi hissettim. Hani evde önüne her türlü yemeği koyarsınız da burun kıvırır,sonra başkasının yanında bunu da bunu da diye tutturur. Sanki hiç yememiş gibi. Benim halimde aynen öyleydi işte. Belki daha sonra kirazlı tarifler paylaşırım sizlerle. Belki.......


Tarifin orjinali:Lezzet




17 yorum:

  1. Kirazı dalından koparıp yemek ne kadar güzel değil mi ? Aklıma Kayahan'ın şarkısı geldi :
    Dallar kiraz hava sıcak yaz canım ...

    Krep 'in çok lezzetli olduğundan eminim . Patates , kaşar , sarımsak , biberiye çok yakışmıştır , ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın en keyiflisi oydu zaten.
      Krepi ben daha çok tatlılarla severim ama arada farklı bir ikram iyi oluyor.

      Sil
  2. Krepin her türlüsüne bayılıyorum. Favorim ıspanaklı olanı. Mmm canım çekti :) Kirazı da çok severim. Dalından yemek de ayrı bir keyif olmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ???????? Ispanaklıyı da ben bilmiyorum. Nasıl oluyor bakmalıyım bir ara.

      Sil
    2. Soğanla kavrulmuş ıspanak ve beşamel sosu karıştırıyorsun canım. Yaptığın gibi krep içine malzemeyi koyup sarıyorsun. Ve afiyetle yiyorsun :) Mükemmel bir lezzet.

      Sil
    3. Haftasonu kesinlikle yapılacak. İlk defa duyuyorum ve kulağa harika geliyor. Teşekkür ederim.

      Sil
    4. Rica ederim canım :) Bir de tariflere bakarsan görürsün mutlaka, domates sosu ile servis ediliyor. Yanında dometes sosu ile çok daha güzel oluyor. Kolay gelsin :)

      Sil
  3. krepi çok severim,hep söylerim her öğün olsa yerim,böylede nefis olmuş,eline sağlık.
    kşraza gelince ,en sevdiğim meyvedir fena canım çekti,hemen yemeliyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Krep benim de hemen hemen günün her saati her şekilde favorimdir.

      Sil
  4. Annem bize hiç krep yapmazdı küçükken. Krep istedimi canımız teyzeme giderdik. Kısırda yapmazdı zaten:(
    Bir yanımız eksik büyüdük yani:)
    Kısırı kendim yapıyorum ama nedense krep yapmak aklıma gelmiyor hiç, halbuki ne lezzetli, reçelli ye, peynirle yee. Senin şu tarifi saklasam iyi olacak.
    Harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedense ben de kısır da başarısızım. Ama krepi yıllardır bu şekilde yaparım ve çok severim. Hele hele kahvaltıda.

      Sil
  5. cqnım bu atıştırmalıklar çok güzel görünüyor....
    en kısa zamanda denemek lazım...
    kirazlarda ne güzel görünüyor....
    yaz meyveleri bi başka güzel oluyor...
    canım ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım. Arada bir dondurma ve meyvelerle yazın güzel olabilir.

      Sil
  6. krebin her türlüsünü ben de çok seviyorum... ellerine sağlık... ben de beklerim sevgiler: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Yasemin. Hemen ziyaret ediyorum bloğunu.

      Sil
  7. hemen sana adresi veriyorum. pazartesi okull çıkışı hemen bize geliyorsun. terasta krep keyfimiz var. yarında bizim bağdaki kirazları toplamaya gideceğiz. pelin için seviniyorum. ilk kez ağaçtan toplama yapacak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazartesi üzgünüm ama dişçiye randevum var. Bu aralar bayağı sık görüşür olduk onunla.
      Bugün ki yağmurdan sonra ağaçlarda pek sağlam kiraz bulabileceğimizi sanmıyorum ama size kolay gelsin canım.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...