28 Mayıs 2012 Pazartesi

Mutfak Mesaisi


Yoğun geçen haftasonunun ardından bugün 3 e kadar evdeydim. Akşam üstü yılın son etkinliği için görev başındaydım. Evde geçirdiğim saatler  benim için bulunmaz bir nimetti. Aheste yapılan bir kahvaltının ardından (Annem bunu okursa çok kızacak çünkü ona bu süreyi dinlenerek geçireceğimi söylemiştim) evde ki tüm saatler boyunca mutfaktan çıkmadım ve aklımdaki tarifleri uyguladım. O kadar özlemişim ki bunu. Arada yaşanan fırtınanın neden olduğu sorunlar için yapılan uzun ve yoğun bir telefon zinciri bile bana engel olamadı. 
Yaptığım ilk lezzet Foccacia. Bir İtalyan ekmeği. Bu ekmeğin üstünü çeşitli malzemelerle süsleyebilirsiniz. Bir çeşit bizim Ramazan pidesi gibidir. Ben üzerine sürülen bol sızma zeytinyağı ve deniztuzu ile lezzetini çok seviyorum. Üzümlüsü nün de yapıldığını gördüm ama ben tatlısını denemedim. İsterseniz kıyılmış sarımsak,kurutulmuş domates,soğan halkaları,taze adaçayı,zeytin dilimleri,parmesan rendesi,ızgara patlıcan veya kabak dilimleri ile üzerini süsleyebilirsiniz. 


Gelelim tarife: 
2,5-3 su bardağı un
1 su bardağı su
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı kuru maya
karabiber,biberiye
1 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz

Un ,su,zeytinyağı,tuz,maya ve şekeri iyice yoğurup yumuşak bir hamur elde edin. Bu aşamada kullandığınız bardağın boyutlarına göre kıvamı ayarlayın. 2,5 su bardağı un dan sonra unu yavaş yavaş ekleyin ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur kıvamına getirin. Ilık bir yerde 1 saat mayalandırın.  Elinizle şekil verip yağlı kağıt serili bir tepsiye alın. Üzerine zeytinyağ sürüp parmak ucunuzla bastırarak delikler açın. Biraz taze karabiber ,deniz tuzu ve peynir rendesi gezdirip biberiye serpiştirin. Ben evde olan orta sertlikte yağlı bir peynirden az miktarda elimle ufaladım. 230 derece de ısıtılmış fırında tepsiye bir kase su koyun ve yaklaşık 20 dakika üzeri pembeleşene kadar pişirin. Fırından çok uzaklaşmadan kızarmasını aralıklarla kontrol edin. Afiyet olsun. 


Ben bugün sebze yemeklerinin yanında ekmek olarak kullandım. Arasını kesip farklı malzemelerle sandviç olarak da tüketebilirsiniz. 



Tarifin orjinali: Yap+Ye=Mutlu Ol Aydan Üstkanat

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...