29 Mayıs 2012 Salı

Üzümlü Mayalı Kek


Dedim ya dün yaptım da yaptım diye. Mutfak ta biraz fazla uzun kalmışım. Akşam oturunca ayaklarımın ağrısından sonra fark ettim. Yine de mutluydum ama. Kendime,sevdiğim şeyleri yapmaya zaman ayırabildiğim için. Neyse ikinci tarif Üzümlü, mayalı kek. Bu kek aslında daha çok çörek havasında. mayalı olan tüm lezzetler gibi taze tüketilince tadına varıyorsunuz. Üzüm olmazsa olmaz değil ama hoş bir lezzet veriyor içinde. Güzel,lezzetli bir çörek oluyor. Asıl mahlepinde etkisi ile fırından gelen kokular, insanı  mutlu ediyor. Tarifte verilen un miktarı çok az geldiği için ben fazladan un ekliyorum. Aksi taktirde hamur toparlanmıyor. 

Üzümlü Mayalı Kek

2 su bardağı un ( ben 2/3 su bardağı kadar ekledim.) Bardağınızın büyüklüğüne göre yavaş yavaş ekleyin ki hamur sertleşmesin. Sonra çok kuru bir hamur olur. 
1 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı zeytinyağ
2 çay kaşığı kuru maya
2 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı mahlep
yarım su bardağı kuru üzüm( ben kuş üzümü kullandım)
bir tutam tuz

Kuru üzüm dışında ki tüm malzemeyi birbirine yedirip yumuşak bir hamur hazırlayın. Ortasına kuru üzümleri koyun ve 10-15 dakika daha yoğurun. Üzerini kapatıp ılık bir yerde 1 saat dinlendirin. 



Mayalandıktan sonra hamur küçük kek kalıplarında pişiriliyor. Ben bu kalıplardan Esse den almıştım. Muffin kalıplarından daha büyük kalıplar. Kullanırsanız bunlarla 6 adet kek çıkıyor. Ama ben iki ölçü yaparak normal teflon kek kalıbında pişirdim. 

Hamuru yağlanmış kek kalıbına koyun ve 30 derece fırında tekrar mayalanması için yarım saat kabarana kadar bekleyin. Fırının ayarını 180 dereceye getirip 30-40 dakika üzeri pembeleşene kadar pişirin. 





Bu kekin hamuru hazırlama kısmı oldukça kolay. Tek yapmanız gereken mayalandırma. Beklemek zor oluyor. Ama sonuç bu beklemeye değer. İsterseniz kahvaltıda tereyağ ve reçelle servis edebilirsiniz. Ben yazın üzerine bal gezdirerek meyve salataları ile servis etmeyi seviyorum. Kıyaslamanız için kullandığım normal kek kalıbı ile yapılmış ve bir adet de tarif de anlatılan küçük kalıpla yapılmış olan kekin fotoğrafını birlikte kullandım. 

Afiyet olsun.  





Tarif: Yap+Ye=Mutlu Ol Aydan Üstkanat

8 yorum:

  1. Seni hamarat seni . Çok güzel görünüyor , ellerine sağlık canım.
    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  2. İlginç geldi.Mayalı kek hiç yapmadım.
    Ama senin bu nefis görüntülü tarifi deniycem canım.Ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetli oluyor ama dediğim gibi tazeyken yemek lazım.

      Sil
  3. ELLERİNE SAĞLIK CANIM MAYALI KEKLER AYRI BİR GÜZEL OLUYOR..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Haklısın dokusu ve lezzeti daha farklı, pek kek gibi olmuyor bence.

      Sil
  4. kek çok seviyorum....
    görüntü muhteşem ötesi....
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...