17 Mayıs 2012 Perşembe

Ispanaklı Milföy Börek


Dün gece aşka gelip geç saatte yeni bir kek ve börek denedim. İkisi de beklediğimden çok daha lezzetli oldular. Kekin üzerinde küçük oynamalar yapmayı düşünüyorum ve sunum konusunda planlarım var. O yüzden biraz beklemede ama lezzet süper. 
Tarifinin orjinali Lezzet fakat ben kendi damak tadımıza göre malzemelerde farklılıklar yaptım. O kadar beğenildi ki kısa süre sonra börekten geriye çok küçük bir parça kalmıştı. Bir daha ki sefere kısa bir süre pişirip bütün halde buzluğa atmayı,servis yapacağım zaman kalan pişirmeyi tamamlayıp sıcak sunmayı düşünüyorum. Ani gelen misafirlerime veya evde atıştırmalık olarak çayın yanına dondurucuda bir şeyler bulundurmayı severim. Bu böreği de belki o şekilde hazırda tutabilirim. Tabii deneyip lezzetinde bir farklılık olmadığını görürsem. 



Gerekli malzeme
500 gram dikdörtgen milföy hamuru
500 gram ıspanak (ayıklanıp,yıkanmış)
100 gram lor peyniri
1 yemek kaşığı ufalanmış beyaz peynir
1 yumurta
tuz,karabiber

Ayıklanmış ıspanakları kaynayan suya atıp 5-6 dakika pişirin. Sudan alıp iyice suyunu sıkarak ,doğrayıp soğumaya bırakın. Lor,beyaz peynir,tuz,karabiber,yumurtayı iyice karıştırın. Ispanakları da içine ekleyip harcı birbirine karıştırın. Dikdörtgen milföy hamurlarını uzunlamasına ortadan ikiye kesp elinizle biraz çekerek enine genişletin ve harçtan içine uzun şeritler halinde paylaştırın. Uzun şeritler halinde sarın. Kat yerleri altta kalacak şekilde yağlı kağıt serili tepsiye sarmal şekilde yerleştirin. Üzerine çırpılmış yumurta sürerek 200 dereceye ısınmış fırında 25-30 dakika kızarana kadar pişirin. İstenirse üzerine haşhaş tohumu,çörekotu veya susam serpilebilir. Sıcak servis yapın.
 Afiyet olsun. 

12 yorum:

  1. bugün bahçeme halam gelecekti. ben de kek yaptım ama değişiklik olsun diye üzerine annemin yapmış olduğu portakal reçeli ama uzun şeritler halinde kesilmiş kabuklarını koydum. pişince hepsi dibe çökmüştü.tadı çok güzeldi , bizde bahçede tam 8 kişiydik. geriye tabakta kırıntılar kalmıştı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim çok lezzetli olmuştur. Ellerine sağlık canım.

      Sil
  2. Saat gecenin ikisi ve çok acıktım. Keşke sana uğramasaydım :)))) Nefis görünüyor, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek bloglarını aç karnına gezmemek gerekiyor sanırım. Özellikle gece yarısı.

      Sil
  3. borek nefis gorunuyor hayatim,milfoyden boylesini denememistim.ellerine saglik kekini de bekliyoruz artik,sevgiyle hayirli cumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. En kısa zamanda keki de yayınlayacağım. Sevgiler.

      Sil
  4. Mmmmnefis birşey olmuştur kesin. resimlerde itiraf ediyor lezzetini zaten. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. çok pratik ve lezzetli görünüyor...ilk fırsatta denemek istiyorum.ellerine sağlık... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin canım. Şimdiden kolay gelsin.

      Sil
  6. Nefis görünüyor. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...