2 Mayıs 2012 Çarşamba

Sıcak sıcak


İnsan maymun iştahlı olunca yada kapasitesinin farkında olmayınca her gördüğünü yapmak istiyor. Sonuç ? Koca bir "0" sıfır. Yarım yarım bir sürü iş. Ne zaman yetiyor nede yapmak istediklerim bitiyor.  Aslında oldukça programlı biriyimdir. Tembel de sayılmam neden yarım yamalak işler yapıyorum bilmiyorum. 
Geçenlerde yaptığım soy ağacı vardı hani. Bitirdim tamam değil mi? Hayır işte. Yeni yeni fikirler geliyor aklıma. Peçeteden kestiğim kuşları dallarına kondurmak istiyorum. Astığım resimleri çerçeveli bir şekilde mi assam diyorum ama duvarı da birçok kez delmek istemiyorum. Anlayacağınız, düşünüyorum da düşünüyorum.Bitirince yine fotoğrafını paylaşır,fikirlerinizi alırım. 
Ama bugün işten gelir gelmez bir süpermeni bile kıskandıracak bir hızla evde yapmam gerekenleri yapıp yine hiç hız kesmeden üç tarif uyguladım. Biz üçünü de çok beğenerek yiyoruz. 
Tabii ben tariflerin yağ,şeker ve içeriklerinde oynamalar yaptım. Katı yağın miktarını eğer lezzet de çok bir fark yaratmayacaksa zeytinyağ ile değiştiriyorum. Şeker miktarını azaltırım,bir de tarife göre kuruyemişler eklemeyi seviyorum. Size bu üç tarifi de kendi yaptığım miktarlarla vereceğim. 
100 gram tereyağ yerine 80 gram zeytinyağ veya sıvı yağ kullanabilirsiniz. (nereden öğrendiğimi hatırlamıyorum)   



LİMONLU VE LORLU KEK

80 gram zeytinyağ (orjinal tarifte 175 gram tereyağ var)
75 gram tereyağ
225 gram lor peyniri ( 250 gram ricotta yerine lor ve süt karışımı yaptım)
25 gram süt
125 gram toz şeker ( aslında 175 gram ama benim kinde şeker miktarı iyi idi.)
3 adet rendelenmiş limon kabuğu
3 yumurta
125 gram un
1 çay kaşığı kabartma tozu

Fırını 180 dereceye ayarlayın. Kare kek kalıbını yağlayın. Toz şeker ve yağları mikserle iyice çırpın. Rende limon kabuğu,lor ve süt ve yumurta sarılarını ekleyip çırpmaya devam edin. Ayrı bir kapta
yumurta beyazlarını kar haline getirip karışıma ilave edin ve akların kabarıklığını söndürmeden karıştırın. Un ve kabartma tozunu da ekleyip karıştırın. Hamuru kalıba dökün ve üzeri kızarana dek yaklaşık 30-35 dakika pişirin. 

TARİFLERDE MİKTARLAR HEP GRAM OLARAK VERİLSE DE EN DOĞRU SONUCA ANCAK BU ŞEKİLDE ULAŞILACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM. ÖLÇÜ İÇİN MUTFAK YADA KAŞIK HESAPLARI TAM BİR SONUÇ VEREMEYEBİLİR. HERKESİN EVİNDEKİ BARDAK VEYA KAŞIĞIN BÜYÜKLÜĞÜ TAM,SİLME GİBİ ANLATIMLAR SONUÇ TA BANA GÖRE FARKLILIKLARA NEDEN OLABİLİR. YILLAR ÖNCE BİR MARKETTEN ÇOK UCUZA ALDIĞIM KÜÇÜK BİR MUTFAK TARTISI İŞİMİ GÖRÜYOR. EĞER KEK,KURABİYE,SUFLE GİBİ TARİFLERİ DENEMEYİ SEVİYORSANIZ BENCE MUTFAK TARTISI KULLANMANIZ İŞİNİZİ KOLAYLAŞTIRIR.



Üzerini vişne taneleri ile süsledim. Meyve keke güzel bir lezzet katıyor.

İkinci tarif uzun zamandır aklımda olan VİŞNELİ CLAFOUTİS
Derin dondurucuyu boşaltma çabalarım sonucu kalan vişnelerimi kullanmak için bir fırsattı clafoutis. Aslında kiraz veya vişne kullanılır bu tarifte. Üzerine de bir çeşit krep hamuru dökülüp fırında pişirilir. Fırına vermeden önce hamurun üzerine file badem veya fındık harika olurdu ama evde yoktu. Denemenizi tavsiye ederim. Hafif ve yaz için uygun bir lezzet. Yanında bir top dondurma ile silip süpürülür. Ben henüz dondurma sezonunu açmadığım için kullanmadım. 



VİŞNELİ CLAFOUTİS
Hamur için:
80 gram un
1 tutam tuz
2 yumurta
50 gram toz şeker
180 gram süt
vanilya
Meyvesi için:
400 gram vişne
15 gram tereyağ
25 gram toz şeker

Hamur için;un,tuz,yumurta,süt,vanilya ve 50 gram şekeri çırpın. 
Meyveleri için; tereyağını tavada eritin, Vişneleri ekleyip pişirin. Şekeri ekleyip eriyip meyveler yumuşayıncaya kadar pişirin. Meyveler suyunu çekmeli. 
Meyveleri fırın kabına alın. Üzerine hazırladığınız hamuru döküp varsa file badem serpiştirin. 180 dereceye ısıtılmış fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Üzerine pudra şekeri serpip ılık servis yapın. Servis yaparken üzerine vişne taneleri ve toz badem veya fındık da serpebilirsiniz. 
Afiyet olsun.



Son tarif de hazır baklava hamuru ile yapılma,oldukça pratik. 



16 yaprak baklava yufkasının ikişer ikişer aralarına fırça ile tereyağ sürülür. 200 gram lor peyniri damak tadına göre toz şeker ile tatlandırılır. İçine 2 dal nane yaprağı ufalanır. Baklava yufkasının en üst katına lor karışımı yayılır ve yufkalar sıkı bir şekilde sarılır ve rulo haline getirilir. Üzerine tereyağ sürülerek rulo ikiye bölünür ve yağı kağıt serilmiş tepside 180 dereceye ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir. Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpilerek dikkat
lice dilimlenir ve servis yapılır. 
Aralarda tereyağ olduğu için çok soğuk yenmemelidir. 
Afiyet olsun. 

Umarım beğenirsiniz. Benden bugünlük bu kadar. 

Tariflerin orjinali: Lezzet

14 yorum:

  1. yok valla dayanamıyacağım yarın okul çıkışı sendeyim:))

    YanıtlaSil
  2. ÜÇÜDE BİRBİRİNDEN NEFİSS VE İŞTAH AÇICI GÖRÜNÜYOR..
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  3. Bloguma bir göz at canım. Ödülün var bende :)

    YanıtlaSil
  4. bende bu aralar senin gibiyim,herşeyim yarım kalıyor sanki,bu da geçer inşallah.
    yukarıda tam bir şölen varmış,hepsi harika görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık elimdeki yarımları bitirmeden başka bir işe başlamayacağım.
      Beğenmene sevindim canım. Sağol.

      Sil
  5. Gerçekten süpermen gibi çalışmışsın. Ben bu 3 tarif için saatlerimi harcardım.
    Şu vişneli olan tam benim damak tadıma uygun. Hemen not ettim.

    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biri o anda beni kameraya alsa iyi bir komedi çıkardı.
      Beğenmene sevindim canım.

      Sil
  6. Tariflerin hepsi çok güzel , ellerine sağlık .
    Dediğin gibi 2. tarif dondurmayla süper olur , deneyeceğim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Umarım beğenirsin.

      Sil
  7. ooooo tariflerin harika görünüyor...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Bende ödülün var canım. ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...