21 Mayıs 2012 Pazartesi

Yatak Odalarında Dekorasyon


İnsan yaşamının ortalama üçte birinin uykuda geçtiği söyleniyor. Uyurken gün içinde yaşadıklarımız,öğrendiklerimizin ayıklanıp depolandığı.beynimizin bir sonra ki güne kendini hazırladığı bu süre çok önemli. Yetişkin bir insanın günlük uyku gereksiniminin 7-8 saatmiş. Peki neden ben hafta içi, bir türlü o yataktan kalkarken  Charlie nin Melekleri ndeki Cameron Diaz ın uyanma sahnesi gibi bir sahneyi hiç yaşayamıyorum. Hatta bazı insanların üç saatlik uykuyla bile sağlıklı bir gün geçirebildiklerini okumuştum. Ben de bir süre sonra algı,el-göz koordinasyonu  sırasıyla da işitme,duyma fonksiyonları gider.  Çok araştırdım karamsar insanlar daha çok uyku uyuyorlarmış. Öyle büyük bir karamsarlık halim yoktur ama ...Şöyle rahat bir yatak,sessiz ve karanlık bir oda ve Zzzzzzzz. Eskiden uykuya geçme konusunda bu kadar hassas değildim. Yaşlandıkça şartlarım çoğalıyor. Işık varsa,ses varsa,yerimi yadırgarsam ,yastığım çok kabarık veya ince ise uyuyamam. Bir de bu aralar nereye gidersem yanımdan ayıramadığım uyku maskelerim var. Çocukların emzikleri gibi ben de onlarsız yapamıyorum. Neyse bu konu daha çok uzar.
Bugün biraz yatak odası dekorasyonlarına bakarken dosyaladığım resimlerin çoğunun gene kendi zevkime göre olduğunu fark ettim. Onlardan bir demet yaptım sizlere. Dedim ya kendime göre nefes alınabilecek kadar yalın,sade,ferah ve yaşanmışlık olan odalar. Biraz eski biraz yeni,biraz keten,bol pamuk ve gerçek ahşap,örtüler mutlaka el işi. Ama mutlaka bir yerlerde boncuk,çiçek,havalı bir avize,renkli bir yastık....
Herkese iyi uykular.......Şşşşşşşşşşşş  

























Görseller:petitevanou,sweetmontana

4 yorum:

  1. 1. gorsel cok goz yorucu ama ıkıncısı bır o kadar dıngın bayıldım resmn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk resimde duvar kağıtlarının parça parça yapıştırılması ilginç gelmişti.

      Sil
  2. 3 , 4 ve 8 'ncileri özellikle çok beğendim canım , teşekkürler , sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...