6 Aralık 2013 Cuma

İncirli ve Portakallı Muhallebi


Bu aralar 2. yazılılar başladı. Bir yandan ilk yazılıların analizlerini yapıyoruz. Kim hangi soruyu bilmiş ,kaç puan almış, pekiştirilmesi gereken konular neler,raporlu öğrencilerin tekrar sınav yapılması... Yani işin özü her yer kağıt,kağıt,kağıt. Bu yıl yeni gelen sisteme göre ilk yazılıda sınıfın yüzde elli biri başarılı olmazsa sınav tekrar ediliyor. Öğrenci sınava çalışmazsa kendini hiç zorlamıyor soru cevaplandırmak veya düşünmek için nasıl olsa tekrar sınav olabilecek. Hiç olmadı git rapor al sana özel sınav yapılsın. Rapora da gerek kalmıyor bazen. Veli bir dilekçe yazıyor. Falan filan sebeplerden çocuğum okula gelemedi. İzinli sayılsın diye. Oldu bitti. Ne güzelmiş bu zaman da öğrenci olmak. Son haberlere göre artık liselilere evlenme hakkı da tanınacakmış. Kendi sorumluluklarını aldılar ya birde ev aile bakacaklar... 
Bu postu şikayet etmek için yazmamıştım ama işte doluyum bu aralar. Birşeyleri düzeltmek istiyorsunuz ama tek başınıza gibisiniz sanki. Bazen de bir ben miyim tüm bu olanlardan rahatsız diyorsunuz. Çünkü etrafta şikayet eden,neler oluyor ,ne olacak bu gençlerin durumu diyen yok sanki. Yada var da duyan yok. 
Gelelim bu postun baş rolüne! Bir muhallebi ama portakal aroması ile yiyenin içini ferahlatan,içindeki incir ve badem sayesinde de yerken ağızda çıtırtılar yaratan, yarım yağlı sütle yapınca da yerken benim vicdanımı rahatlatan hafif bir lezzet. 
Masada yığılmış olan kağıtlar bana bakarken dikkatim dağıldığından ,ben size hızlıca tarifi versem iyi olacak. 




PORTAKALLI ,İNCİRLİ MUHALLEBİ

MALZEMELER

1 lt süt
2 tepeleme yemek kaşığı nişasta
2 tepeleme yemek kaşığı un
4-5 kuru incir
1/2 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı tereyağ
1 portakal kabuğu rendesi
1 Türk kahvesi fincanı file badem

YAPILIŞI

Süt,un ve nişastayı bir tencereye koy ve kısık ateşte karıştırarak pişir. Bu arada incirleri doğra ve hafifçe koyulaşmaya başlayan muhallebiden 1 kepçe kadar ekleyip rondoda beraber çek. (İnciri muhallebi ile çekmenin sebebi; sıvının incirin rondoda krema haline gelmesini kolaylaştırması.) Koyulaşan muhallebiye şekeri ekle ve karıştır. Daha sonra tereyağı ekle ve biraz daha karıştır. Göz göz olduğunda püre olmuş incirleri ekle ve tencerenin altını kapat. Portakal kabuğunu rendenin ince tarafı ile rendele ve muhallebiye ekle,karıştır. Mikserle muhallebiyi 15 dakika çırp. File bademleri içine ekle. Kaşıkla karıştır ki bademler muhallebinin içine dağılsın. Kaselere dök. Çırpma sırasında bir miktar soğuyan muhallebiyi oda ısısına gelene dek soğut. Buzdolabında soğutun. Üzerine file badem,fıstık veya portakal kabuğu rendesi ilave ederek servis edin. 

Afiyet olsun.  










12 yorum:

  1. Ellerinize emeğinize sağlık.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  2. Yani sınıfın %51 i başarısızsa tekrar edilmesi öğretmene sen başarısızsın demek oluyor. Ne olacak anlaşır bütün sınıf yıl boyu öğretmeni sinir hastası eder. Kendilerine yetebiliyor gibi bir de evlenecekler sözüne çok güldüm. Aslında ağlanacak halimize güldüm. Yazık her gün daha da kötüye gidiyoruz. Ama meyveli muhallebi nefis. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. % 51 konusunda aslında öğrencilerin daha kolay geçmesi sağlanıyor bir nevi. Çünkü birçok öğretmen arkadaşım bu kadar angarya ile uğraşmak istemediğinden daha kolay sorular sorarak sınıf başarısını yüksek tutmaya çalışıyor. Manzara bu olunca da kimi kandırıyoruz aslında demek lazım. Görünüşte başarı var ama balon gibi içi fos. Eninde sonunda liseden mezun olacaklar ama üniversite sınavında duvara toslayacaklar. Maalesef günü kurtarmak adına izlediğimiz yol uzun vadede bize hayal kırıklığı yaşatır.
      Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  3. O yüzde elli barajından dolayı birinci yazılıların tümünü nerdeyse tekrar yaptım. Ne değişti? Hiç. Her sınıftan bir ya da iki kişi notunu yükseltebildi. Çoğu daha da düşürdü. Yani benim aynı yazılıyı ikinci kez yapmak ve okumak için verdiğim saatler süren emeğin onda birini bile vermemiş öğrenciler. Çocuğu daha çok çalışmaya teşvik etmedikten sonra bu yapılanların öğretmeni yormaktan başka neye yararı var, merak ediyorum. Bir çok öğretmen arkadaş bir kez daha yazılı yapmamak için notları şişirerek okudular. Ben de mi öyle yapsam diye düşünüyorum şimdi, içime sinmiyor. Her dönem üç yazılı yerine altı yazılı yapmak da içime sinmiyor. Matematik öğretmeni olduğum için benim dersimde yüzde elli başarı çok zor yakalanabiliyor. E, napıcam ben şimdi bilmiyorum, kara kara düşünüyorum. Onlar sistemi kafalarına göre değiştiriyorlar diye daha alt düzeyde ders anlatmak, olması gerekenden çok daha kolay sorular sormak ve notları şişirmek istemiyorum. Vicdanıma sığmıyor. Bunu yaparsam o öğrencilere bir darbe de ben vurmuş olurum. Öğrenmeleri gereken hiç bir şeyi öğrenemeden havadan bitirip giderler liseyi. Zaten amacı buymuş gibi geliyor bana Milli Eğitim'in. Diplomayı alsınlar da kafalarının içi boş mu dolu mu orası önemli değil mantığıyla bakıyor gibiler. Daha önce ilköğretime yaptıkları gibi. Çok uzattım yorumu farkındayım ama bu konuda çok doluyum ve çok kızgınım gerçekten. Benle aynı dertten muzdarip birini bulunca yazdım durdum işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, bizde de manzara bu. Hissettiklerini çok iyi anlıyorum. Sınavlarımı hep tekrarladım ama öğrenci aynı. Bir de sizde ki gibi bu kadar uğraşmaktansa daha kolay sorular soran arkadaşlarım var. Ben barajı geçtim diyerek seviniyorlar ama yalandan başarı kime ne sağlar ki. Öğrencilerde artık kolaya alıştılar. Daha sınavın başında galiba tekrar edilecek sınav diyerek yorum yapıyorlar. Bazı bölümler abartmış hiç çalışmıyorlar artık. Ders,konu tekrarı yapmaktan ilerleyemiyorum. Aman öğrensinler,pekiştirsinler diyerek. Ama öğrenciler almayınca boşa kürek çekiyorum sanki. İkinci sınavlar için çocuklara "eğer hazırlanmazsanız,tekrar sınavında daha zor sorarım o zaman ilk sınav sonuçları bile yüksek kalır yanında "diyorum. Biraz toparladılar sanki. Hele senin matematik daha önemli. Şişirme notlarla geçerlerse zaten üniversite sınavında hiçbirşey yapamazlar. Sonra şimdi olduğu gibi elinde mesleği olmayan işsiz gençler ordusuna bir nesil daha katılır. Zaten eğitimli,düşünen,eleştiren,yorumlayan insanlar istenmediğinden amaca uygun adımlar atılıyor. Bizde aman bize ne dersek o yanlışa bir destek de biz vermiş
      oluruz. Bakalım 2. sınavlar nasıl olacak?
      Vakit ayırıp yorum yazdığın,fikirlerini paylaştığın için teşekkür ederim. İyi çalışmalar diliyorum. Kolay gelsin.

      Sil
  4. ELLERINE SAGLIK BIZ İNCİR UYUTMASI DERIZ YAPACAGIM BUNDAN
    İNSTAGRAMIMA BEKLEIRM
    BİRCANİCKAVAK SEVGILER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç duymamıştım İncir Uyutması! Hemen bakıyorum canım. Ben de beklerim. Sayfanın en üstünde linkleri var. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  5. bu mili eğitimine çok şaşıyorum ....yahu işi bilen de bilmeyen de olmuş bir bakan (sahi nereye bakıyorlar acaba ).....gerisini anla....
    Ve ellerine sağılık ,afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh,ahhhhh. Sadece bakıyorlar ama nereye bilmiyorum vallahi.

      Sil
  6. ah ah Tatlı Cumama yazılı kağıt okumaktan bıktığım için emekliliği erken yaptım desem ,size kolay gelsin ve de sabır gelsin hep...Tatlıya gelince ;muhteşem bir tat ,okur okumaz hemen yaptım o gece misafirim de vardı .Çok beğendik , sık sık yapacağım bir tatlı .Portakal ve incir ne yakışırmış bibirine.Çok teşekkürler ,emeklerine sağlık.Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin gibi bir eğitimcinin erken emekliliği Milli Eğitimin kaybı olmuş bence. Ama tadını çıkarın bol bol. Darısı bizim başımıza.
      Açıkçası yorumunuz beni inanılmaz mutlu etti Arzu Hanım. Beğendiğiniz için değil sadece. Denediğiniz ve yorum yaptığınız için. Hani birçok yorum gibi ellerine sağlık,harika görünüyor, ne ilginç mutlaka deneyeceğimden sonra denedim ve şöyleydi denen bir yorum üstelik beğenilmesi inanın beni devam etmem için motive etti. Teşekkür ederim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...