22 Mart 2014 Cumartesi

Havalar da şaşırdı, ben de ...


Ne değişik mevsim bu böyle. Birgün fırtına,yağmur; iki gün sonra güneş pırıl pırıl gülümsüyor,hava 20 derece. Üzerimde kazakla kalakalıyorum yada dün güzeldi deyip,ince birşeyler aldıysam üzerime ;akşam okul çıkışı keşke diyorum, daha kalın giyinseydim! En çok takip ettiğim site meteorolojinin sitesi artık. Bakmadan çıkamaz oldum. İki kişi bir araya gelse sohbet mutlaka dönüp dolaşıp havanın değişkenliğine geliyor.
Güneş varsa ve benim dersim yoksa veya haftasonu ise yürüyüşe çıkıyorum deniz kenarında. Martıların sesi,balıktan dönen motorların gürültüsü, spor yapanlar,erken davranıp dükkanını açmaya çalışan esnafı seyretmek mutluluk veriyor. Geçenlerde dönüşte balıkçı tezgahlarının önünden geçerken gözüm yeni gelen balıklara takıldı. 
"Nereden balıklar " 
" Karadeniz abla". 
Burada karadeniz balığı makbul, körfez tercih edilmez pek. Tezgaha bakınca sinirlerim bozuldu. Levrek,hamsi,çipura. Yine balık yok. Balıkçıya  " Bu kadar mı ?" diye sordum. 
" Halde bunlar vardı abla,ötekiler çok pahallı. Bu yıl pek balık yok " dedi.
İçimden siz daha yavruyken ne var ne yok hepsini denizden toplarsanız tabii ki şimdi balık bulamazsınız dedim. Zira tüm kış tezgahlar güya satılması yasak olan yavru çinekoplarla doluydu.  
Yakında tekrar balık yasağı başlayacak ama biz daha bu yıl doğru dürüst,zamanında avlanmış ve herkesin alabileceği fiyatta bir balık göremedik ki deniz kenarında oturmamıza rağmen!
Balık yiyemeyince ben de Metro dan dondurulmuş aldığım deniz mahsulleri ile mezeler yaptım bu kış. Alttaki fotoğraflarda midyeli lahana sarma var ki; üzerine limon sosu ile müthiş bir iştah açıcı. Yapılışı da bence yaprak sarmasına göre daha kolay. İç malzemesinin tarifi daha önce tarifini paylaştığım midyeli kabak çiçeği dolması ile aynı. Bu tarifi kuş üzümlü ve fıstıkla yapan kişilerde var ama ben deniz mahsulü ile böylesini daha çok yakıştırıyorum. 




Yanında da Ispanak kökü ekşilemesi çok iyi gitti. Ispanak kökünü kullanmaya yeni yeni başladım. Çoğunlukla pirinçle yemeğinin yapıldığını duymuştum ama ben kışın ıspanağı çok kullandığım için köklerini de yemeklerin yanında bu şekilde çok sevdik. Hem de yapımı çok pratik. 
Bir tencerede tuzlu suyu kaynatıyorsunuz ve 500 gr kadar iyice yıkanmış ıspanak köklerini kaynayan tuzlu suda hafif diri kalacak şekilde haşlayıp süzgeçle süzün ve soğumaya bırakın. 2 diş dövülmüş sarımsak ve 1/2 çay bardağı zeytinyağını 1 limonun suyu ve 1 tatlı kaşığı soya sosu (ben nar ekşisi kullandım) ile çırparak sos hazırlayın. Soğuyan ıspanak köklerinin üzerine sosu gezdirerek servis yapın. 

Afiyet olsun. 










5 yorum:

  1. ıspanak kökü tarifinin aynısını ben şimdi bu mevsimde çıkan bir bitkiylede
    yapıyorum. adını şimdi hatırlamdım, hani şu maydonaza benzeyen bitki. köyde çalışırken yanımdaki
    bayan çıkardı sabah çayıra , toplardı. öğlene yapardı. ekşi, sarımsaklı çok güzel
    olurdu. hatta o bağırsak kurtlarını düşürdüğünü de söylerdi. onun sayesinde tanımıştım.
    midyeli dolmaya gelinceeeee...
    ee artık bize yaparsın dediklerimiz listesine bunu da eklemek istiyorum bak :))

    YanıtlaSil
  2. Lahana sarması elinize sağlık bayılırım hele bulgurlu ve acı olursa
    Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar haklısın,hele bir çocukluysan elinde bir hırka bir şapka tak çıkar giydir soy :) şeklinde geçiyor zaman dışardayken. Balık konusu bir karadenizli olarak bu yıl beni de çok üzdü , iyi balık pahalı uygun balıklar ise buzlu, gözlerin feri gitmiş :( alsan bir dert almasan bir dert :)) Seneye bol olsun,ucuz olsun inşallahhhh...

    YanıtlaSil
  4. Havaların değişken olması bir tarafa resmen kış yaşamadık İstanbul'da. Artık iyi mi kötü mü bilemiyorum. Bence balığın olmaması da bu yüzden Su da yeterince soğumadığı için balık yok. Lahana sarmanın görüntüsü inanılmaz. Elinize sağlık. Ispanak kökünü ben de kullanıyorum. Bu güzel paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. merhaba,ıspanak köklerine bayıldım ,biriktirmeye başladım bile ,atıyoruz ziyan oluyordu teşekkür derim .

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...