21 Haziran 2015 Pazar

Tarçınlı Köfte mi?



Evet,evet yanlış duymadınız tarçınlı köfte. Çoktandır yazmayı planladığım ama bir türlü sıra gelmeyen bir tarif oldu. Genellikle Ege kıyılarında ve Ayvalık ta ki restoranların menüsünde bulunan ve oldukça popüler bir lezzet. İki farklı şekilde sunabilirsiniz. İkisi de çok lezzetli. Yapması da zor değil. Tarçın olması size tuhaf gelmesin,yerken çok hafif arkadan gelen bir tat ve rahatsız etmiyor. 

TARÇINLI KÖFTE

MALZEMELER
500 gr dana kıyma
2 rende soğan(suyunu sıkın)
1 dilim ekmek içi
1 yumurta
1 tatlı kaşığı zeytinyağ
tuz,karabiber ve 1/4 çay kaşığı tarçın

YAPILIŞI
Tüm bu malzemeleri bir kapta güzelce yoğurun. Küçük köfteler hazırlayın. Şeklinin bir önemi yok. Yuvarlak veya oval köfteler hazırlayabilirsiniz. 

*1 kuru soğanı ince ince piyazlık doğrayın ve az miktarda zeytinyağında karamelize edin. içine bir tutam toz şeker atın ve bir kaba alın. 





*2 tane patatesi küp küp doğrayın ve sıvı yağda kızartın. Bir kağıt havlu üzerine alarak fazla yağını emdirin. Üzerine dilediğiniz miktarda tuz serpin.
Arkasından köfteleri kızartın ve onları da kağıt havlu serili bir tabağa alın. 





*Bir servis tabağına önce patatesleri,üzerine karamelize edilmiş soğanları ve onun üstüne de kızarttığımız köfteleri yerleştirin. 







*Üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirin ve 1 rende domatesi, ezilmiş 2 diş sarımsak,bir tutam toz şeker,tuz karabiber ve 1 yemek kaşığı sirke ile hafif ateşte pişirin. Hafifçe koyulaşıp sos kıvamına geldiğinde servis tabağının en üstüne gezdirin. 



Ama bu kadar seramoni bana fazla derseniz, köfteleri dilediğiniz bir kaba alarak üzerine sadece sarımsaklı yoğurt gezdirerek de servis edebilirsiniz. 

Afiyet olsun. 



6 yorum:

  1. oyoyoyyyy diyorum başkada bişey diyemiyorum :)))
    Bilmem anlatabildim mi?
    :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım ben!!!!!ben de gel bir gün beraber yiyelim diyorum.

      Sil
  2. Ege ve Ayavalık deyince şöyle bir düşündüm. Ben neden bilmiyorum diye:))
    Aslında nedeni basit, oralara gidince hep rakı-balık yapıyoruz da ondan:) Et ve et ürünlerini sanırım hiç yemedim ve doğrusu ilgilenmedim de:)
    Tarçını baharat olarak çok severim, evdekiler de sevebilir bu köfteyi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet genelde deniz kenarında mis gibi deniz mahsulleri ilk tercih olabiliyor ama ben mutlaka farklı aperatif ve mezelikleri de tatmayı tercih ediyorum.
      İsim olarak tarçınlı köfte biraz uç bir tat gibi gelse de öyle hafif ve hoş bir aroma veriyor ki,umarım beğenirsiniz.

      Sil
  3. ramazan ayında daha fazla tarif bekliyoruz !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsatım olursa tabii ki eklerim Buket ama biliyorsun geliş gidişlerim oluyor tatilde biraz.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...