19 Aralık 2017 Salı

ŞİMDİ TAM ZAMANI


Yapmak istediği çok şey olup da yapamayanlar var ya; işte ben onlardanım. Hem yoğun bir iş temposunda çalışıp,hem ev düzenini olabildiğince devam ettirmek,hem sevdiklerini hem de kendini ihmal etmeden zaman ayırmak derken ne kadar istesem de şu blog ve sosyal medya olayına gerektiği kadar zaman ayıramıyorum. Sabah akşam internette olmak da maalesef benim önceliklerim arasında değil. her sabah günaydın mesajlarını öğlen bunu akşam şunu yedikleri,bunları bunları gördükleri yapamıyorum. Yapamıyorum ama yapabilenlere de şapka çıkarıyorum. Neyse Sicilya bitmemişti (zaten gezerken de bitirememiştik ve o sıcakta artık yeter diye bağırmıştım resmen) ama araya tam zamanı olduğunu düşündüğüm için belki yeni yıla yaklaşırken sevdiklerinize yaparsınız diyerek tereyağlı nefis bir bisküvi tarifini araya sıkıştırmak istedim. Yapımı kolay,mis gibi tereyağ kokan ve de kütür kütür bir bisküvi. Tam çaya banmalık ve iki lafın belini kırmalık. 





SABLE BİSKÜVİ

MALZEMELER

200 gr un
135 gr tereyağ
70 gr pudra şekeri
1 adet yumurta sarısı
1 kahve kaşığı vanilya özütü

YAPILIŞI
Unu ve pudra şekerini büyükçe bir kaba alarak ortasına 1 adet yumurta sarısını ve sert haldeki tereyağ ile vanilya özütünü ekleyerek yoğurup hamur haline getirin. daha sonra hamuru bir streçe sararak 1 saat buzdolabında soğumaya bırakın. Dolaptan çıkardığınız hamuru hafifçe unlanmış bir zemin üzerinde yarım santim kalınlığında açarak istediğiniz şekli vererek yağlı kağıt serili fırın tepsisine aralıklarla dizin ve 180 derece fırında hamuru fazla sarartmadan 15 dakika kadar pişirin. isterseniz fırına vermeden önce üzerine tozşeker serpebilirsiniz. 
Afiyet olsun. 





3 yorum:

  1. Bu haftasonu benimde yapma planım var ama senin melekli kalıbını görünce
    çoook beğendim. yarın bana getirebilir misin kalıbı ondan yapsam
    değişiklik olsun hep ağaç yapıyorum. bende geyikte var istersen onu da
    yaparsan bir daha veririm. benim tarifte ek olarak bir de nişasta
    var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nişastalı da güzel oluyor ama bu sade bir bisküvi tarifi. Şimdiden senin de ellerine sağlık canım.

      Sil
  2. Tarif için teşekkürler. Harika görünüyor.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...