4 Ocak 2013 Cuma

Fırında Çörek ve Günlerden Tatlı Cuma


Uzun bir aradan sonra dayanamayıp tahinli ve mis gibi tarçın kokan bir çörek yaptım. Fırında hamur işi yapıldığı zaman evi saran o kokuları seviyorum.Tarçın,elma,portakal... Tarif dekinden farklı olarak ben yine tereyağ yerine miktarı azaltarak sıvıyağ kullandım. Hamura eklenen mahlep ile yerken aynı zamanda o güzel mahlep kokusunu da alabiliyorsunuz. Hamur güzel fakat daha kısa sürede yapmak için ekmek hamuru da aynı işi görür. 

Tahinli ve Tarçınlı Çörek
Malzemeler

3 su bardağı  beyaz un
2 çay kaşığı kuru maya
1 adet yumurta
65 gr sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı mahlep
1 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz

Arasına
ayrıca bol tarçın tozu, bir miktar şeker ve tahin

Hamur malzemelerini karıştırıp, yoğurun. 1 saat mayalanması için ılık bir yerde, üzeri örtülü olarak dinlendirin.
Hamuru unlu bir tezgahta dikdörtgen şeklinde biraz un serperek, açın. Hamur ince olmalı ama çok değil. 
Hamuru düzgün açıp açmamanız çok önemli değil. Çünkü zaten rulo yapacaksınız. Sadece her yerini aynı kalınlıkta açmaya çalışın ki pişince bazı yerler hamur bazı yerler kıtır olmasın. 





Üzerine bir fırça ile bolca tahin sürüp, şeker serpin ve bol tarçın ekleyin. 
Dikkat edin tahin vıcık vıcık olmasın. Çünkü rulo yaparken dışarı akabilir. İnanın masanın üzerini temizlemek o zaman çok zor oluyor. 






Uzun kenarından rulo yaparak katlayın. 






Rulo olan hamuru keskin bir bıçakla, tam ortadan yani boydan ikiye kesin. 



Parçaları  birbirinin etrafından geçirerek ve döndürerek burgu yapın. İki ucu birleştirerek simit şekli verin. 
Bu sırada elleriniz ve masa bir miktar kirlenebilir. Olsun. Sonuca değiyor inanın. 
Bu işlemden sonra hamuru yağlı kağıt serilmiş tepsiye dikkatli bir şekilde alın ve üzerine fırça ile yumurta sarısı sürün. İstemezseniz sürülmeyebilir ama sürmediğim zaman görünüşü pek hoşuma gitmiyor. 

200°C’ ısıtılmış ve içinde bir kapta su bulunan fırında 20-25 dk kadar (aslında fırınınızda kızarana dek) pişirin.







Sonuçta yaprak yaprak,mis gibi kokan,lezzetli bir çörek. Çayınız hazır olsun ki biraz ılıyınca bir parça koparıp tadına bakabilesiniz. 
Ben mayalı hamurlar da dahil olmak üzere bir çok hamuru pişirmeden buzluğa atıp kullanmak istediğimde önceden çıkarıp çözüyorum ve sadece şekil verip fırınlamak kalıyor geriye. Lezzet kaybı da olmuyor. 





Tüm haftasonunuz bu soğuk havalarda sımsıcak,dumanı üzerinde bir çörek tadında geçsin. Ve sofranız, yaptığınız her lezzette "Ellerine Sağlık" diyen sevdiklerinizle dolu olsun. 
Şimdiden "Ellerinize Sağlık" ve "Mutlu Haftasonları" 





Tarifin Orjinali: Aydan Üstkanat




9 yorum:

  1. Mmm enfes görünüyor, bende bu çöreğin haşhaşlısına hastayım...bu kadar marifet yok ki bende börek açayım :(
    Elinize sağlık...
    Mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle aman aman hamur açman gerekmiyor. Biçimi pek önemli değil. Hele ki senin gibi bu kadar güzel ve farklı ürünler ortaya çıkarabilen biri için. Çocuk oyuncağı gelir sanırım.

      Sil
  2. Ellerine sağlık afiyet olsun çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Cok güzel görünüyor :) eminim cok lezzetlidir :) afiyet olsun iyi tatiller ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yasemin ciğim. Sana da iyi tatiller.

      Sil
  4. Bloğunuzun adına bayılıyorum ve çok da kıskanıyorum ;) ben de cuma gününü çok sevenlerdenim, hatta bloğumda sık sık "Cuma Güzellemesi" yapıyorum :)
    Çörek çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık...
    İyi hafta sonları ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun beni o kadar mutlu etti ki. Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. Sevgiler canım.

      Sil
  5. mayalı hamuru içine tahin sürmeden buzluğa
    koyuyorsun değil mi?
    ben de hamurunu yapıp saklayayım diye düşündüm de
    yarın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım. İç koymadan mayalanma safhasını yaptıktan sonra strecle ve buzluga kaldır. Hemen ertesi gün kullanacaksan dolaptada bekleyebilir.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...