8 Nisan 2012 Pazar

bağ, bahçe


Bugün biraz toprakla uğraşmak istedim. Kazdım,ayıkladım,ektim,biçtim,suladım.Toprakla uğraşmak,doğa ile yakın olmak tüm negatiflikten uzaklaşmamı sağladı. Doğa uyanmış,yeniden doğmuştu. Kiraz ağacımız gelin gibi süslenmiş,toprak yemyeşil. İnsanın kendini bu güzellikte kötü hissetmesi mümkün müdür acaba? Çiçeklerin ,kelebeklerin, ağaçların seyrine doyum olmadı.  Kışın rehavetini bırakıp attım kendimi doğanın kucağına. Güneş içimi ısıttı, ruhum sanki huzur buldu.
Günesin olduğu yerde umut vardır; umutsuzluk ,hüzün yoktur herhalde diye düşündüm.


Bu manzaraya kayıtsız kalamadım ve aldım fotoğraf makinamı. Ağaçtan ağaca,çiçekten çiçeğe,kelebeklerin peşinde,arılardan kaçarak fotoğraflar çektim.


Ayrılmak gelmedi içimden bıraksalar orda kalırdım,doğanın kucağında. Yetmedi,şeftali ağaçlarını görünce karşıdan karşıya geçer gibi; sağıma soluma bakıp sahibini görmeyince attım kendimi bahçeye. Burası bir başka cennet. Her yer pespembe. Biraz da onları çektim. Hiçbirini küstürmemek için; her ağacı ayrı ayrı.. . Birbirleri ile yarışırcasına süslenmişler sanki.


Doğa ile bu randevu bana iyi geldi. Ektiğim tohumlar sanki sihirli fasulye tohumlarıymışçasına heyecanla buluşturdum onları toprakla. Neşe ile suladım, hemen büyüyüp bulutlara uzanacaklarmış gibi. Öyle bir sevinç kapladı bugün içimi. Yarın" Tatsız Pazartesi"
OLSUN.  


Bahar, yalvarırım çek git işine!..
Salma üstüme çiçeklerini,
...aklımı çelme!..
Her sabah çimenlerin çiyden ürpererek uyanıyor bahçemde; sonra güneşle oynaşıp tütsülenmiş gibi buğulanıyor.
Ne zaman sokağa çıksam badem ağaçları salkım saçak çiçek...
Kavaklar kıpır kıpır, ıslık ıslığa meltem...
Kırda dayanılmaz bir kekik kokusu, toprakta türlü çeşit börtü böcek...
Yapma bunu bana bahar,
Böyle üstüme gelme...!
Zaten damarlarıma zor zaptediyorum kanımı...
Çoktan cemreler düşmüş beynime, yüreğime...
Kalbimin buzları erimiş.
Göğüs kafesimde ne idüğü belirsiz bir kıpırtıyla geziyorum nicedir...
Bir de sen çıldırtma beni...
Krizdeyim ben... tembelliğin sırası değil, uyamam sana...
                ......................................................................
                               ...........................................
                                     .............................


Can DÜNDAR

15 yorum:

  1. aman Allah'im nasil birakilir o guzelim doga.nasil kiskandim seni,kokusu yeter yarabbim,mmmmmhhhh tertemiz hava bol oksijen.afiyet olsun hayatim.her daim olsun insallah keyfin.sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Haklısın bu konuda şanslı olan insanlardan biriyim.Yaşadığı yerde en azından hala yok edemediğimiz yeşil alanlar var.

      Sil
  2. Bahar dallarına bayıldım . Can Dündar 'ın tersine bahar çiçeklerini salsın üstüme diyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sanki gelin gibilerdi. İnsan bu güzellikler karşısında kayıtsız kalamıyor.

      Sil
  3. Çok güzel fotoğraflamışsın...eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Harikaaa fotoğraflar harika..
    Bakmaya doyamadım..
    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Beğenmene sevindim.

      Sil
  5. aaaa burası bahçeniz mi?? çok güzel..onlar şeftali ağaçları değilmi. bu kadar çok ağaç varmıydı bahçenizde. haftasonu hava çok güzeldi ama yeniden kış geldi. okuldan haticeler bahçemde kahvaltı istiyorlar. plan yaparken geri dönen soğuklarla iptal oldu herşey:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kiraz ağacının olduğu yer bizim fakat şeftaliler arkadaki komşunun. Gizlice girdim bahçesine.

      Sil
  6. Bahar güzelliğinde bahar gibi bir yazı olmuş.
    Kendini tabiat ananın kucağına atmak toprakla haşır neşir olmak ne güzel bir duygu değil mi?
    Yazın için,harika fotografların için yüreğine emeğine sağlık canım.
    Ayrıca geçmiş olsun dileklerin için de çokk teşekkürler.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin canım. Umarım iyisindir. Toprakla uğraşmak bana gerçekten çok iyi geldi.

      Sil
  7. Ben bu posta mesaj yazmıştım ama ulaşmamış sanki. Bir daha yazayım. Bayıldım bayıldım. Hatta blogumda paylaştım. Pembe olan fotoğraf çok güzel.Şeftali ağacı mı o ? Meyve zamanı da fotoğrafları bekleriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım. Daha önceki mesajın ulaşmadı.
      Umarım meyveler güzel olur. Büyük bir hevesle bekliyoruz ilk mahsulleri. Buradan anlatırım. Sevgiler.

      Sil
  8. blgn Akasyalar açarken bizim akasya ağacına benziyor

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...