19 Nisan 2012 Perşembe

Ispanaklı İrmik Tatlısı



Dün yeni birşeyler denemek isteyip de tesadüfen karşılaştığım bir tarifti ıspanaklı irmik tatlısı. Adını okuduğumda şu anda birçok kişinin yüz ifadesini takındım. Neden bilmem, buna rağmen bütün gün işyerinde kendi kendime ,malzemeleri  ve lezzetini düşündüm. Birlikte çalıştığım arkadaşlarımın başının etini yedim. Yapsam mı acaba? Yapsam mı acaba? "Artık yap da sende kurtul biz de " diyerek beni teşvik ettiler. ŞAKA ŞAKA. Ben de bütün bu beyin fırtınasından sonra  nihayet yaptım. Evet evet yaptım. İyi ki de yaptım.
Biz hafif olduğu için sütlü tatlıları ev ahalisi olarak çok severiz. Bunu da biraz sütlü tatlı olduğu için,biraz daha önce bilmeden yediğim ve çok beğenip daha sonra ıspanaklı olduğunu öğrendiğim yaş pastadan cesaret alarak, haaaaa bir de üzerindeki çikolata sosu nedeni ile çok kötü bir lezzet çıkmayacağını düşündüğüm için yaptım. İnanın içinde ıspanak olduğu hiç anlaşılmadı. Hatta dün beni "TEŞVİK" eden arkadaşlarım bile ıspanaklı olduğuna inanamadılar. " 
Evde ve işyerinde yeni denediğim lezzetleri üzerlerinde test ettiğim gönüllü olmasa da zorla gönüllü olan deneklerim var benim. Yani buraya yazılan tarifler öyle tadına bakılmadan, tüm üyeler tarafından onaylanmadan sizin huzurunuza çıkmıyor.
Lafı çok uzatmadan tarife geçelim. Çünkü evde beni bekleyen bir sürü iş var. Gitmem lazım. 



ISPANAKLI İRMİK TATLISI

4 su bardağı süt
2 çay bardağı su
70 gram kadar ıspanak (Orjinal tarif de 15 yaprak diyor ama benim ıspanaklarım bebek ıspanak oldukları için ben bir miktar ıspanak hazırlayıp tarttım.)
7 yemek kaşığı tozşeker( hafif tatlı oluyor,daha tatlı istenirse miktar arttırılabilir)
6 yemek kaşığı irmik
1 yemek kaşığı nişasta

ÇİKOLATA SOS

2 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı tozşeker
50 gram bitter çikolata


Ispanak yapraklarını ayıklayıp yıkadıktan sonra 2 çay bardağı sıcak su ile mutfak robotunda püre haline getirin ve tencereye alın. İrmik,şeker,nişasta ve sütü ekleyip karıştırarak orta ateşte koyulaşıncaya kadar pişirin. (Belki daha iri yaprak parçaları olmasın diye bir kez de el blendırı kullandım.) Bu karışımı su ile hafifçe ıslatılmış bir kaba aktarın. (Ben sunumu denemek için hem ayaklı bardaklarda hem de borcam da soğuttum.) Oda ısısına gelince buzdolabına alarak 1 saat soğutun.
Üzeri için süt, kakao,un,şekeri karıştırın ve orta ateşte muhallebi kıvamına gelene dek pişirin. Çikolatayı ekleyip eriyene kadar eriyene kadar karıştırın ve muhallebinin üzerine dökerek yayın. Birkaç saat buzdolabında soğutun. Üzerine dövülmüş fındık,yeşil fıstık ile servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun. 




Kaynak: Lezzet







6 yorum:

  1. Sırf görüntüsü için yapılır bu tatlı. Ellerine sağlık harika görünüyor bunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Beğenmene sevindim.

      Sil
  2. bu kadar sebep vardı madem ne diye bu kadar çok düşündün:)
    ıspanak sadece rengini veriyor aslında ama bunu bilmeyen çok,ilk duyunca bende garipsemiştim ama yanılmışım.. harika görünüyor eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Reyhan cığım. Çok tereddüt ettim. Ama daha önce denememiştim ve o kadar kısıtlı zamanlarda yapmaya çalışıyorum ki bu tarifleri. Boşa giderse emeğime ve vaktime acıyorum. Ama bundan sonra daha cesur olacağım. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. ıspanaklı kek güzel oluyor da bu nasıl acaba? rengi çok güzel ama. ben de yarın yolculuğa çıkıyorum canım, dua et. ne olacağız belli değil, fırtına, yağmur, uçak seferleri. bilmem artık :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lezzeti güzel oldu canım. Biz çok beğendik.
      Size de iyi yolculuklar diliyorum. Sağ salim gidin gelin inşallah. Dualarım sizinle.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...