25 Ocak 2013 Cuma

Mazeretim Var...


Bu aralar her işim acele. Her yere koşturuyorum. Sürekli saate bakıyorum. Sanırsın maraton koşacağım da ne kadar yaptığıma bakıyorum. Ortada da birşey yok ama. İş,ev vs. Sanki bir ben çalışıyorum. Ya da New York da falan oturuyorum da trafik,iş,ev zaman yetmiyor. 
Bakıyorum da diğer blog dostlarım ne kadar düzenli devam ettiriyorlar bloglarını,düzenli takip ediyorlar,yorum yazıyorlar,ziyaret ediyorlar. Bir ben bilemedim sanırım bunun formülünü. Biliyorum aslında planlı olmak yeterlidir. Oldukça da planlı programlı biriyimdir ama olmadı mı olmuyor demek ki. 
Bu yazıyı verdiğim aralara kılıf olsun diye yazdığımı sanmayın lütfen. Gerçekten zaman bulamadım. Bulduğum zamanda da kendimi veremedim. Aklım hep başka başka yerlerdeydi. Bugün itibariyle tatile girdik diyeceğim ama yarın sabah erken saatte bir sınavda görevliyim. Arkasından da ailemi görmek için Ankara ya gidiyorum. Hafta ortasına kadar oradayım. Sonrası eve geri dönüp ertesi sabah tatile gidiyorum. O kısım sürpriz olsun. Evde valiz bile hazırlayamadım daha. Hafta sonu tatile girmeden önce bütün evi ayağa kaldırıp köşe bucak temizledim. Ev bitti ama ben de bittim anlayacağınız. 
Aslında bu tür bir yazı yazmak istemediğim için ertelemiştim hep postumu. Çünkü sürekli o öyle oldu,bu böyle oldu demek hoşuma gitmiyor. Neyse fazla uzatmadan bu son olsun diyeyim o zaman. Bilin ki arayı açarsam yine kafayı toplayamadığımdandır. 




BUĞDAY ÇORBASI

MALZEMELER
1 su bardağı buğday
1 tavuk göğsü veya butu
3-4 su bardağı su
2 su bardağı yoğurt
1 yumurta

YAPILIŞI

Buğdayı yıkanıp haşlanır. Tavuk eti de 4 su bardağı su ile haşlanır. Etleri didikleyip, buğday ve tavuk suyu ile beraber bir tencereye alın. Başka bir kapta yumurtayı yoğurt ile çırpın. Çorbanın ısınan suyundan biraz alarak yoğurda ilave edin ve terbiyeyi ılıştırın. Yoğurtlu karışımı yavaş yavaş bir yandan tenceredeki çorbayı karıştırarak ilave edin. Kaynayınca ocaktan alıp tuzunu ilave edin. Tavada bir parça tereyağ ve pulbiber kızdırıp çorbanın üzerine dökerek sıcak servis yapın. ( Ben tereyağ yerine zeytinyağ kullandım) 

Afiyet olsun. 


Bugün öğrencilerime karnelerini verdim. Hepsi süslenmiş, heyecanlı ve meraklı. Gözler pırıl pırıl. Bütün dönem uyuyanlar bugün capcanlı. Aldıkları karnelerle kiminin yüzü düştü kiminde yine kocaman bir gülümseme. Korsan gemilerinin bayrakları gibi karneler bazı ellerde sallandı. Ben istemeden de olsa bugün bazı öğrencilerimi mutsuz ettim ama sizin tüm haftasonunuz ve yaşamınız mutluluka geçsin. 
Mutlu haftasonları diliyorum. 


( Bu arada çorba arada kaynadı sanmayın. Soğuk havalarda çok iyi gidecek doyurucu ve lezzetli bir çorbadır kendisi)






12 yorum:

  1. bu çorbaya çok ihtiyacım var...
    1 kase yolla tatlım...
    ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
  2. Hemen bir kase hazırlıyorum canım.

    YanıtlaSil
  3. sorma bugün ben de çok koşturdum. sabah pazara gittim.kahvaltı bile
    yapmadan saonra okula gittim orada bir tost yedim. öğle karneler. erken
    eve gelip akşam 7 ye kadar temizlik yaptım. sonra yemek ve banyo. işte nihayet
    oturdum ama ben de mahvoldum. ama olsun yarın tamamiyle tembellik var.
    senin de yolun açık olsun canım. gitmeden vaktin olursa uğra. annenlere de selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da iyi tatiller diliyorum canım. Biraz dinlenelim artık. Çarşamba mantıklı bir saatte donersem bir kahveni icerim belki. Gelince ve gitmeden ararım.

      Sil
  4. bizim oraların tarhana çorbasını anımsattı bana nefis bir çorba ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin oralarda tarhanaya buğday mı konuyor? Duymamıştım. Ama çok güzeldir eminim. Bir dahakine tarhana yaparken biraz buğday mı atsam acaba? Olur mü ki?

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım. Buğday çorbasını çok severim. Umarım sevinen çocuk sayısı daha fazladır. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sevineler ve üzülenler yarı yarıya diyelim.

      Sil
  6. öncelikle ellerine sağılık canım,kışın ne çok sevilir çorbalar ,değil mi?Benim büyük kız gece geldi ,doğuda öğretmen olmak zor,kışın evin yolunu zor bulursun ,çok şükür sağı,salim gelebildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Farkettimde bu aralar çorba tarifi çok vermisim. Gözün aydın. Kızının gelmesine çok sevindim. İyi tatiller diliyorum sizlere de.

      Sil
  7. Canım bu gel gitler oluyor tüm blog yazarlarında dert etme,4 yıldır yazıyorum belki onlarca böyle yazılarım olmuştur :) hepsi bir süreç zamanla yoluna giriyor.Çorbanın kokusu ve sıcaklığı geldi taaa buralara desem :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Güzel yorumun için teşekkür ederim canım. Sizlerinde bu süreci yasamış olması beni rahatlatı.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...