2 Ağustos 2017 Çarşamba

Biraz Biraz


Hamur işlerine verdiğim uzuuuuun aradan sonra anneme giderken bir çeşit,  az zararlı olabilecek bir kurabiye yapayım dediğimde denedim ve biz bu kurabiyeye bayıldık.  Hatta bir ölçü fırında pişerken ben telefon konuşmasına daldığım için ancak kokular gelince yanmış olabileceğini düşündüm. O kadar ara vermişim ki kurabiyenin ne kadar çabuk piştiğini unutmuşum. Neyse kokuları duyunca baktım ki kavruk kavruk olmuşlar bir ölçü daha yapıp attım fırına.  Bu sefer başında bekleyerek tabii ki. Neyse ikinci parti tam kararında oldu. Bunlar elbette onlardan. Kayısılar mis gibi koktu,kıvamı ağızda dağılan bir kurabiye oldu. Yapımı kolay,az şekerli ve çooook lezzetli. Bir sonraki sefer ne zaman olur bilmem ama bir avuç da dövülmüş fındık eklemeyi düşünüyorum. Biraz biraz yapın yiyin yani. 






KAYISILI KURABİYE

MALZEMELER
150 gr sıvıyağ
1 tam yumurta ve 1 yumurtanın sarısı
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 su bardağı küçük küpler halinde doğranmış kuru kayısı
2,5-3  su bardağı un
1 paket kabartma tozu

ÜZERİ İÇİN
Hindistan cevizi
1 yumurtanın akı

YAPILIŞI

Yağ,yumurta ve şekeri iyice çırpın. Kayısıları ilave edin. Karıştırın. Un ve kabartma tozunu ekleyin hamur toparlanana dek yoğurun. 
Ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlayın ve önce yumurta akına sonra hindistan cevizine bulayarak yağlı kağıt serili tepsiye dizin. 180 dereceye ısıtılmış fırında kızarana dek 13-15 dakika kızartın. 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...